Founder van United Repair Centre, Thami Schweichler (CEO), maakt zich met zijn sociale onderneming hard om kledingreparatie te normaliseren en duurzaamheid in de mode-industrie te bevorderen. Omdat ze als startup beperkte financiële middelen hebben, zijn ze door Miele erop gewezen dat apparatuur leasen ook een optie is. "Bij United Repair Centre willen we altijd met de beste apparatuur werken", vertelt Schweichler. "Voor ons zijn de wasmachines en drogers van Miele de top van de markt. Echter, de aanschafprijs is voor ons als startup een te grote investering, dus toen zakelijk leasen ter sprake kwam, was dit een hele logische stap voor ons.”
Momenteel least United Repair Centre een Miele wasmachine en droger, waarmee ze dagelijks de kleding die ze repareren professioneel kunnen reinigen en drogen. Okke Vaassen, Head of Sales Miele Professional: "Onze duurzaamheidsstrategieën hebben ervoor gezorgd dat we elkaar zijn tegengekomen. Van gebruik naar bezit loopt als een rode draad door zowel onze missie, als die van United Repair Centre. De financiering is hierdoor onderdeel van de totaaloplossing die we bieden. Schweichler vervolgt: "Operationeel lease geeft ons de flexibiliteit om toch te investeren in hoogwaardige apparatuur zonder meteen grote investeringen te doen. Daarbij helpt het de cashflow beter te managen, terwijl we kunnen blijven doorgroeien. Leasen blijft voorlopig voor ons een ideale oplossing, zeker nu we nog grote stappen maken."
Financiering als onderdeel van de totaaloplossing
Op de vraag waarom Miele zakelijke lease mogelijk maakt, antwoordt Vaassen: "In deze economisch instabiele tijd maakt lease het voor organisaties tóch mogelijk om te beschikken over onze duurzame en kwalitatief hoogwaardige producten”. De motivatie om dit voor hun zakelijke klanten mogelijk te maken, zit voornamelijk in het willen ontzorgen. "Met operational lease is service en onderhoud namelijk inbegrepen."
Ruimte voor focus
Team United Repair Centre is erg over de samenwerking te spreken. Waar dat 'm vooral in zit? Schweichler: "Als sociale onderneming willen we voorop lopen in innovatie, iets waar allerlei uitdagingen bij komen kijken. Via Miele zijn we bij de lease-oplossing van grenke uitgekomen. Zij hebben ons geholpen om snel de juiste apparatuur in huis te kunnen halen. En dat zonder dat we ons zorgen hoefden te maken over de rompslomp van het regelen van complexe financieringsconstructies, zoals bij de bank. Het gaf ons de ruimte om ons te concentreren op waar we goed in zijn, namelijk sociale en ecologische impact maken in de kledingindustrie. Dat zou ik elke ondernemer aanraden. Veel bedrijven realiseren zich vaak niet dat leasen een uitstekende oplossing kan zijn als je in een groeifase zit.” Ter afsluiting adviseert Vaassen om altijd te informeren naar de mogelijkheden. "Er is vaak meer mogelijk dan je denkt!"
Bekijk hier de video om het volledige verhaal over de samenwerking tussen Miele Professional, United Repair Centre en grenke te horen.
Dit artikel is tot stand gekomen dankzij RTLZ